viernes, 11 de abril de 2014

PRÀCTICA 4. BLOC 4. L'atenció personal i la salut


PRÀCTICA 4
Bloc 4. L’atenció personal i la salut
a) La salut i l’atenció d’un mateix.
b) Les accions que afavoreixen la salut. L’alimentació i el descans.
c) L’habituació a la neteja de les corresponents i diverses parts del cos i d’aquest en la seua totalitat.
d) L’atenció del seu entorn per a poder realitzar les activitats en espais nets i ordenats.
e) L’adquisició d’hàbits adequats per a evitar situacions de perill i la sol·licitud d’ajuda davant d’ell.
Continguts
Activitats
Materials

a
L’activitat consistirà en observar la postura del nostre cos i la dels altres companys en la seua posició habitual. Es tracta d’escenificar les que es consideren correctes i dir perquè, així com les postures que no han de fer perquè no són bones per al nostre cos.

- No s’utilitzen materials


b
Els alumnes hauran d’agrupar els aliments que porten a classe per a esmorçar segons diversos criteris: tamanys, sabors, saludables i no saludables… A partir d’aquesta activitat es parlarà de la importància de menjar aliments saludables animant-los a que porten esmorzars saludables al col·legi.
- Aliments que porten els xiquets per esmorzar

a, b, c
Col·locar en llocs visibles pictogrames amb “normes de comportament saludables”, específiques per als espais del centre (aula, pati, corredors, menjador i lavabos).

- Pictogrames



a, b, c
La mestra contarà el conte de “El dolor de diente de Don Elefante” als xiquets per sensibilitzar-los i que aprenguen que l’alimentació que tenim és molt important per a cuidar les nostres dents. Després de la lectura realitzarem algunes preguntes com les següents:
Per què li feia mal la dent a Don Elefante?
Què podem fer per evitar fer-nos mal a les dents?

b, c
Un altre conte per transmetre’ls als xiquets la importància de cuidar-se les dents i no menjar en excés llepolies és “El sapo”. La mestra pot contar-lo seguint la mateixa dinàmica exposada en l’activitat anterior.

e
Es farà un simulacre de reacció davant d’un xicotet accident o risc imprevist com ara una ferida, un colp, una caiguda, un incendi, un terratrèmol… Amb això es pretén que aprenguen a actuar en aquest tipus de situacions.

- No és necessari cap material



b
En una taula s’exposaran plats amb diferents fruites tallades a troçets. Els alumnes s’agruparan per parelles. Un d´ells es taparà els ulls i l´altre li aproparà un troçet de cada fruita. En un primer moment l’olorarà, després la provarà i tractarà s’endevinar quina fruita és. Finalment,  s’intercanviaran els papers entre les parelles de manera que tots tinguen l’oportunitat de tastar les diferents fruites.

- Diferents fruites que portaràn els xiquets de casa
- Plats


d
Quan els alumnes terminen de fer una activitat, cantarem aquesta cançó perquè s’habituen a tornar cada cosa al seu lloc quan acaben les seues tasques: “A guardar, a guardar, cada cosa en su lugar. Sin tirar, sin romper que después hay que volver”.

- Objectes que estiguen fora del seu lloc
    



a, b
Construirem un rellotge d'aliments, on els nens hauran d'anar assenyalant els aliments que hagin esmorzat o menjat, en el rellotge hi haurà dues agulles una roja i una altra verda: la roja marcarà els aliments que no són sans i la verda els aliments que sí ho són. Els nens triaran en quina agulla han de ficar cada aliment (si en la de color roig o en la verd) i diran si els aliments que han menjat són sans o no.



- Rellotge d’aliments


a, b
Farem sucs de taronja entre tota la classe. Els nens i les nenes espremeran les taronges i es prendran el suc obtingut. Comentarem els beneficis de prendre fruites, sobretot sucs de taronja a l'hivern per prevenir refredats.

- Taronges
- Espremedora
- Gots

b
Farem un mural i el dividirem en els set dies de la setmana. Els nens hauran de col·locar els aliments (lactis, fruites, cereals, etc) que han menjant cada dia.
- Paper continu
- Dibuixos d’aliments

No hay comentarios:

Publicar un comentario